Åh jisses...

Satt och kollade efter nya frallaannonser på Blocket. Sökte på "fransk*" och då dyker det också upp en annons på Dobermann-valpar efter franska linjer. Rubriken är "Dobemann valpar av mycket hög kvalite" och de kostar 5000kr styck. Hmm, redan där börjar man ju ana oråd. Kvalitet och billiga valpar brukar ju inte riktigt hänga ihop. Går in på annonsen och ser att det är människan som nyss var med i Grannfejden och fick klagomål på sina 7 Dobermann som skällde och störde grannen. Den misären som de hundarna levde i, både psykiskt och fysiskt, är verkligen INTE en lämplig plats för valpar att växa upp i. Hundarna pissade inne - hela huset var ju nerpissat, hundarna attackerade varandra och vissa hade ärr i hela anisktet, ja det var ju rent kaos där. Hemskt att en sådan människa får fortsätta att äga hundar och även sätta valpar till världen. Bara så sorgligt... Vi disskuterar just nu på frallaforumet hur en bra uppfödare skall vara och det där är så långt ifrån min syn på hur en bra uppfödare skall vara man kan komma. Jag skulle aldrig köpa en stackars valp från en sådan människa, även om det är hemskt synd om valparna så skall man inte stödja en sådan vidrig hundhållning. Vill ingen köpa valpar från en sådan miljö så slutar det tillslut produceras valpar där också.

För var dag som går så blir jag bra mer och mer less på det här sillmjölkelandet vi lever i, mentaliteten här är "Stå med mössan i hand, böja ner huvudet, titta i marken och säga: Excuse me, I´m Swedish" när folk våldsför sig på miljön, människorna, djuren, ja allt i det här jäkla landet. Jag får bara mer och mer lust att flytta någon annanstans, där det finns ordning och reda, lagar och regler som följs, människor som respekterar varandra, men vart? Finns det ett sådant land eller håller hela världen på att förvandlas till ett jävla helvete?

Idag ska jag gå och hälsa på min svärmor på hennes jobb, jag och Ada skall göra ett studiebesök där och klappa på pensionärer. ;) Ada gillar russin, russin och barn. :D











Kommentarer
Postat av: LillaFröken

usch jag får ont i magen av alla idioter som finns där ute....

2009-05-08 @ 17:17:03
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0