Första doppet.

Igår gick Ada och jag en långis runt Glasbrukssjön. Det var lagom varmt (för en frallapromenad) och Ada passade på att ta årets första dopp i sjön. Hon var tuffare nu än förra året, hon jagade en pinne som jag slängde ut och glömde helt bort att hon sprang ut på djupare vatten, tvärnitade när hon kände att det var vatten upp till ryggen på henne, stod blickstilla och funderade i några sekunder, sen backade hon in mot land igen. Såg väldigt ROLIGT ut! Hon fattade nog där att det inte var så farligt att vara ute på lite djupare vatten för på ett annat ställe så kastade hon sig i efter pinnar och struntade i att hela hon blev drypande blöt. :D Kanske kommer hon börja simma (frivilligt) i år?

Har städat, R tyckte att det hade dammat igen helt här hemma. Diskat. Tvättat. Ätit mat. Sett över jobbmarknaden, trögt på den fronten. Funderat om det finns fler ställen här i närheten att lämna CV på. Sett reprisen av "Hitta Hem", jag har sett alla programmen den här säsongen, älskar det programmet! Vore drömmen att få jobba med ngt. sådant.

Jag förstår mig inte på min "bonussläkt", de tjatar och tjatar och sedan när man ger med sig och är villig att ge en viss typ av jobb (som jag har väldigt svårt för) en chans så vill de inte hjälpa till längre. :S

Nu ska jag ta min jycke och gå till skogs. Får se om vi kommer tillbaks.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0