Fredag em.

Var till svärmors jobb (ålderdomshem) och hälsade på idag, rent, fint och ljust men inget för mig märkte jag, tyvärr. Jag skulle inte klara av att torka en vuxen människa i rumpan och hålla på med annat äckel som involverar kroppsvätskor och dylikt. Hur mycket jag än skulle vilja söka det där jobbet, det ligger ju väldigt nära och hunden kunde ev. vara med, så skulle jag inte fixa det, jag märkte det idag när jag var där. De skulle byta blöja på en tant och jag ville bara springa därifrån, spy och slänga mig i duschen och skrubba mig ren. Jag har lite bacillskräck/tvångstankar, har haft det lääänge, och det går inte att bara tänka bort det, hur mycket jag än skulle vilja att det var så. :S

Ada gillade att hälsa på där iaf. hon slickade golven skinande blanka och det fanns mycket att äta där under matborden. Hon slickade gamlingarnas änder och uppförde sig galant, var inte rädd för rullstolar, lyftanordningar och annat "konstigt" som fanns där. :D Hon blev storfavorit hos både personal och boende. Den lilla grisen. :)

Åkte sedan till Värmdö med R och D. Vi åt thaimat, det var halvgott, jag valde fel rätt, R´s var mycket godare... Sen handlade vi mat på Willys och jag passade också på att lämna mitt CV på Granngården och gick sedan in och frågade om den kombinerade djuraffären/hunddagiset där bredvid behövde personal, men det gjorde de ju såklart inte... :(

Åkte hem med maten, plockade upp Ada och åkte till Saltsjöbaden. Där såg det ut såhär:


D, Ada och R.


Fint hus. :)


Ada kissar på allt.


Det var lite mörkt...


Vi besökte kyrkogården. Såhär vill jag också begravas.


Det var fullt med gravstenar överallt, vissa var lite okonventionella...


Lugnt och skönt.


Annorlunda.




Kapellet, som har fått en ny ingång.


Stora "gravstenar"...








Den mysigaste kyrkogård jag någonsin har varit på.


Ada fick frallefnatt på vägen tillbaks till bilen...

Blir nog frallaträff imorgon för vår del iaf. Får se om svärmor följer med också eller om hon är för morgontrött.






Kommentarer
Postat av: M

Jaha ni har kollat gamlingarna, men inget bra ställe f. dig. Ja, får nog lov att hålla med, jag byter hellre på småttingar osv. Men jag kan tro att de gillade Ada.. Vad fina bilder fr. kyrkogården!

D var så städad o. fin också... Här är grått idag!

Såg på Tv igår fr. Runmarö, Dregan bor där. Det var "Berg flyttar in". M

2009-05-09 @ 08:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0