Helgen.

I Lördags var vi på frallaträff i Hagaparken. Det kom väldigt lite folk och frallor. Kan det ha berott på vädret? Det regnade på morgonen men vi fick fint väder under träffen. Vi var totalt 5 frallor (1 valp) och en bostonterriervalp. Svärmor var med på träffen och höll, tack och lov, låg profil för en gångs skull.


Ada undersöker valparna.


Ada och valpen Rio, 13v.


Rumpan i vädret, som vanligt.


Brasse.


Varmt.


Jobbigt att vara social, bäst att ta en liten paus.

Efter frallaträffen fick Ada en försenad födelsedagspresent av sin farmor och farfar. Hon öppnade den själv.


Vad är det jag hör, ska jag få en present?


Ett inslaget paket. Spännande!


Snart får jag nog upp det!


Svåröppnat...


Sådärja! En pipboll!


Sen åkte vi till J´s föräldrar och tittade på när M smorde in lädret i sin bil.


Sen hem till M´s föräldrars hus i Björknäs där vi gick promenad med Ada och tittade på utsikten över Skurusundet.

Igår, Söndag, var vi på första hundkurstillfället. Vi var 10 hundar av olika storlekar och raser, den yngsta var en JRT på 6 månader och Ada var äldst med sina 2 år. De flesta var runt året. Ada skötte sig förvånansvärt bra och jag är väldigt glad över att vi har tränat mycket kontaktövningar under Adas uppväxt, det gick som smort (nästan) när vi skulle träna det med störning på kursen! :D Det enda som inte gick så bra var när vi precis i slutet skulle sicksacka mellan de andra hundarna som stod i en vid cirkel, då orkade inte Ada koncentrera sig mer och vägrade följa med mig, hon struntade i hundarna vi skulle gå runt, hon struntade i godiset jag hade i handen och ville bara lukta på marken och kissa på alla spännande dofter. :S Pinsamt! De andra som stod på tur efter oss fick börja fastän vi inte var klara och även cirkulera runt oss. Vi tog oss inte runt hela ringen. Det gick bara inte, hon vägrade gå, ignorerade mig och mitt lockande totalt! Men nästa gång, då jäklar...

Efter kursen åkte vi till stallet, tog en kort bergsrunda med Ada lös efter hästen och R gåendes. Sen löslongerade jag kusan, det gick väldigt bra, hon var duktig. :D

Väl hemma svidade vi om och åkte in till stan där vi käkade buffé på Bamboo Palace. GOTT! Sushi och kinamat, 8 olika glassar på efterrättsbuffén + friterad banan. Jag åt så mycket att jag häll på att kräkas i bilen hem... :S






Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja Ada se då ut att gilla träffen. Lagomt m hundar.

Sen var det kul att få present, ser det ut som.

Vi har varit i skogen o. plocka murklor idag.

fanns en del... M

2009-05-11 @ 20:48:57
Postat av: Linda

Brasse där... är det möjligtvis Mandelblommans Igor?? En stilig kille som dessutom fick cert i lördags på utställningen i Hässleholm.

Jag väntade ju en tik från den kullen men där blev bara hanar :(



Kramar

2009-05-19 @ 20:52:14
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0