Idag inget, imorgon kurs.

Ska på 2:a kurstillfället med Ada imorgon. Hoppas att hon är lite mer samarbetsvillig då än vad hon var igår och idag. Ibland blir jag gaaalen på henne, hon vill inte. Vill inte det jag vill, alltså. Hon vill gärna stå och nosa på saker i flera timmar men vill absolut inte gå på promenad med mig, inte ens en kort en. Jag trodde, innan jag skaffade Ada, att alla hundar älskar att gå på promenad, men inte Ada. Bara när det passar henne.

Idag har vi varit på Hornbach, på netonnet-lagershop, i Kungens Kurva på olika affärer och sen har vi handlat mat också. Jag funderar på om jag kanske borde ge mig på det sista projektet i lägenheten, sätta nytt kakel i köket. Det ser så sunkigt ut nu med det gamla vita originalkaklet som inte ens når upp till skåpen, det går bara halvvägs upp, det var väl billigare att göra så när de här millionprogramshusen byggdes på 70-talet. Jag skulle vilja sätta 5*5cm-plattor i sandfärg eller ngt liknande. Halvmatta. Blir för mkt. blankt om kaklet också är högblankt precis som luckorna på skåpen, och det måste vara någon färg på kaklet, annars kommer köket se ut som en steril sjukhussal.

R
spelar Bond-spelet, som vanligt. M har köpt ny lägenhet, på Östermalm, en etta på 38 kvadrat. J har brutit benet, igen, och ska opereras och sen ligga på sjukhus i tre veckor.





Kommentarer
Postat av: m

Ja, vissa ha då ej turen på sin sida m. benen..

Vad har han nu gjort då J? Och M lyckas få tag i nytt på Östermalm, kostar det?? Må så gott. M

2009-05-17 @ 10:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0