Det lönar sig att smöra. Hunden har fått en DVD!

Igår fick jag hem en DVD med fyrverkeriljud som man kunde få gratis från ett fyrverkeriföretag för att vänja hunden inför nyår. De sa att den var slut men skulle kolla om det fanns ngn liggande någonstans. Och det fanns det tydligen. Jag vill tro att de ansträngde sig lite extra för min skull pga. mitt fina mail jag skickade, jag skrev inte bara namn och adress o "hit med DVD:n" utan jag förklarade utförligt varför just jag o min Ada skulle ha nytta av deras DVD och hur bra det var att de ville hjälpa hundar o ta sitt ansvar.

Är det något jag har lärt mig av att jobba i butik så är det att TREVLIGA KUNDER FÅR BRA SERVICE, otrevlig kunder ligger längre ner på prioriteringslistan...

Idag regnar det igen, vad förvånad jag blir.

imorgon ska jag o C åka till Kungens Kurva o gå på IKEA o Rusta. Mest saker till Ada som ska införskaffas, märkligt... Hmm, vid närmare eftertanke är det faktiskt BARA saker till Ada eller som jag måste ha pga. Ada som jag ska köpa...

Igår var vovven ensam i två timmar! Det är längsta tiden hittills. Och det gick jättebra, iaf vad vi kunde se. Vi gick hemifrån utan att hon gnällde eller ojjade sig. Vi kom hem till en knäpptyst lägenhet som var ren o hel o en hund som satt lugnt o stilla i sin säng när jag tittade in på henne i sovrummet. VILKEN DUKTIG HUND JAG HAR!!

Så imorgon ska hon få träffa Flurr och vara ensam med honom ett tag när vi är ute o shoppar. Bra för henne att få träna mycket på att vara ensam, hon är en riktig morsgris och har blivit mer självständig o lugn hemma sen vi började lämna henne ensam längre stunder, kan ha att göra med att hon har blivit ngn månad äldre också. Nu följer hon inte efter mig heeeeela tiden. Hon kan ligga i ett annat rum o sysselsätta sig själv o jag kan få gå på toa ifred. Hon behöver få känna att världen inte går under bara för att hennes mamma försvinner ur sikte. ♥


-------------------------

Veterinären på Måndag. Ada är halt. Hoppas att det inte är PL. :( Hoppas att det "bara" är växtvärk som de trodde hos veterinären... Sen ska hennes tänder kollas, hon har inte tappat alla mjölktänder än. Och rumpan som hon åker på ibland, kan vara/är antagligen analkörtlarna som spökar..

Usch vad nervöst, hoppppppppppaaaassss att det inte är ngt allvarligt!



Nu ska jag fortsätta titta på Dexter...

Kommentarer
Postat av: ANNA

Roligt att du har skaffat blogg, kan man ha lite koll på dig vad du sysslar med. :)

Hoppas att allt är bra! =)

Kram

2007-12-10 @ 20:55:41
URL: http://jernpiller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0