BMW, diskmaskin, Håkan Hellström.

Idag ska vi åka o hämta M´s pärla, en BMW 840 som han har köpt. Vi kör hans pappas BMW dit o sen får han köra sin nya bil hem o vi kör den gamla.

Var i stallet igår och R ringde när jag precis skulle köra ner på grusvägen mot stallet. Hann inte svara o sen svarade inte han när jag ringde upp. Var säker på att det var ngt med Ada. Men det var diskmaskinen som läckte ut vatten på golvet, genom luckan. Så nu är den körd, inte värt att laga, den har ju några åt på nacken och vi behöver iaf en större. Så nu måste vi hitta en bra modell. Silverfärgad, rätt storlek och rostfri innuti, inte som den gamla som hade plast innuti, det blir jätteäckligt o missfärgat. R kanske kan fixa en till ett bättre pris genom sitt jobb, de säljer Electrolux så han kan få en till inköpspris, om vi hittar en bra modell.

I Lördags var vi på HH. Jättemkt. folk och vi funderade ett tag på att sälja biljetterna o gå på restaurang istället eftersom prisökningen på dem var över 100%. Där hade man kunnat göra sig en hacka... Men vi gick iaf, o det var tur för det var en bra konsert. Ganska lång o jäkligt SVETTIG. Ada var hos svärmor o svärfar och det hade gått bra, D hade varit där o gått på promenad med henne på kvällen, helt självmant, jag blev jätteförvånad när jag hörde det!!

Måste köpa nya ridhandskar, de gamla slängde jag igår när jag red, de var helt utslitna med stora hål i och blanka o jävliga så tyglarna bara gled ur händerna, blev ju inte bättre av att någon smart typ hade haft manglans på tyglarna heller... Antingen åker jag till Sickla o köper handskar eller så blir det Hööks i KK. Skulle vilja ha ett par nya shortchaps också för de jag har börjar bli ganska trasiga o slitna. Så det blir nog Hööks. Sen ska jag ta med ett par lädertyglar hemifrån på Söndag så jag slipper tygtyglar som är fulla med manspray.

Nu ska jag ta tag i deklarationen. Måste kolla igenom allt så det stämmer o sen godkänna, lätt o borde gå snabbt men jag har skjutit upp det...


 Så, nu var deklarationen klar.

Ada o jag var ute på promenad för ett tag sen och solen skiner som på sommaren, JÄTTEVARMT ute o Ada flåsade som en galning. Kommer nog bli jobbigt för henne i sommar med all sol, vi får lägga promenaderna på morgon/förmiddag och eftermiddag/kväll. När vi gick utanför huset blev det skuggigt och Ada slängde sig ner på asfalten helt plötsligt, sen ville hon inte gå därifrån, låg o tittade "under lugg" o plattade bara ut sig mer när jag försökte få henne att följa med. Fick putta upp henne o sen gå in i huset. Men nu ligger hon i solen igen och sover.

Imorse var hon knäpp o satt nedanför sängen och gnuttade, först trodde jag att hon kanske trodde att R låg där under täcket, för hon brukar göra så när han ligger kvar i sängen på Söndagarna när jag ska till hästen. Men hon fortsatte sitta o gnutta där fastän jag visat henne att det inte var någon i sängen. Sen gcik jag därifrån o sen blev det tyst, gick dit o kollade o då står hon i sängen o ser väldigt nöjd ut med sig själv. Busig till tusen o med en egen vilja som inte är av denna värld. Hon -vet- att hon inte ska vara i sängen, när jag sa åt henne att hoppa ner lydde hon faktiskt direkt, för en gångs skull...

Handdisk är ganska kul faktiskt, man har något att sysselsätta sig med när man lagar mat o väntar på att den ska bli klar. :) Idag åt jag curryquorn med ris. GOTT! Och snabbt, riset o quornet tar 20 minuter att göra, lagom tid att diska på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0