Riktigt urkväder. Och en galen gubbe i skogen.

REGN!

Jag hatar regn, blir så trött av det, och omotiverad, läsa i FEK-boken känns inte så lockande som det borde göra.

Var ute med Ada i skogen vid lunchtid och där mötte vi en konstig gubbe, han hade typ 50cm långt skägg o verkade lite kufisk. Ada ville ju såklart fram o hälsa men eftersom vi tränar på att inte slita o dra så fort hon ser en människa eller hund på promenaden så ville jag inte att hon skulle göra det o det sa jag till gubben när han upplyste mig om att "-Han- vill hälsa på mig". Försökte ta mig förbi gubben så fort o smidigt som möjligt o hörde i förbifarten ett surt mummel, typ "Du skulle aldrig få....". Jag undrar vad det var jag aldrig skulle få? Hoppas att jag slipper träffa honom i skogen igen.

Nu ligger Ada o eftermiddagsslappar på soffan i sin nya T-shirt som jag bara var tvungen att köpa på Rusta igår, 39,90:- det är väl inte så farligt för en fin rosa T-shirt. Hon gillade ju mina kläder så jag tänkte att hon skulle bli glad över att få en helt egen tröja. Dessutom så kanske folk ser att det är en tjej om hon har en bäbisrosa T-shirt på sig? Alla tror ju att hon är en kille hela tiden...

Vi såg film igår med D, "Outpost", nazispöken som slaktade folk i en gammal bunker från 40-talet. Var väl sådär, ganska läskig ibland men rätt menlös som helhet.

Just det ja, vi var o tittade på ett hus på Ingarö igår, men shit vad lite man får för 2 miljoner här! En rutten barack med svajjiga gropiga golv som luktade mögel. Nej tack!


Såhär glad blev Ada när hon fick sin rosa T-shirt!



När det är pissväder så är det skönt att slappa i soffan. Annars också för den delen...

Jag kom på en till bra sak med tröjan, nu slipper jag vara orolig för att trampa på Ada när hon ligger på golvet, hon är ju så mörk annars så man inte ser henne om hon ligger på någon av de svarta mattorna. :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0