Usch, hemskt.

Vi åkte förbi J´s olycka igår utan att veta om det, när vi var påväg hem från Sickla såg vi ambulanshelikopter och poliser i kurvan mot Saltsjöbaden, det var J som hade kraschat där. Tydligen fått sladd och sen rätat upp cykeln o då hade det tagit tvärstopp så han hade flugit av cykeln in i räcket.

M sa idag att ena lungan var punkterad, någon kota i nacken var krossad. Benet hade de satt skruvar i och det skulle bli bra iaf. Men hoppas nu att det inte blir några problem under veckan och att han kan slippa respiratorn och vakna sen.

Ada åt två bravoburgare (den ljusgröna Specialen med vom istf. lamm) imorse, blandat med Viacutan och Standardt Immun, som jag tänkte prova o se om det är ngt bra. Så nu är hon tjock, mätt och trött.

Den lilla griseknoen smög upp i sängen den här morgonen också, vid 7 dunkade det till i sängen och sen låg hon på R´s plats och myste, jag orkade inte lyfta ner henne för det var så skönt att sova... Sen sov vi till 09.45. Enda gången hon sover länge, ligger hon i sin egen säng springer hon runt o vägrar somna om ifall hon vaknar tidigt. Men i sängen verkar det gå bra att sova hur länge som helst... Lite impad blir man ju också när den lilla tjocka grisen lyckas ta sig upp i en continentalsäng med höga ben. ;)

Sol idag, inte ett moln på himlen. Blir sen långis för Ada idag, bara korta kissrundor nu på dagen, annars orkar hon inte, tar väl tid att vänja sig vid den plötsliga värmen.

Vi var o tittade i ett närbeläget bostadsområde igår där det är ett hus till salu, hade jag haft ett fast jobb nu så hade jag gärna flyttat dit på en gång. MYSIGT område! Fast till ett annat hus än det som är till salu just nu, såg inte alltför roligt ut i besiktningsprotokollet...:/ Blir nog en dyr historia för den som köper det... Utg.pris på ca 3,5 millar och sen en massa livsnödvändig både invändig och utvändig renovering på det. Usch.

Nu ska jag försöka få till veckans inl.uppgift, jag gjorde den igår men något är fel för balansräkningen stämmer inte. Men jag fattade inte vad som var fel igår, hoppas att jag kommer på det idag!

Vi ska beställa den där diskmaskinen som jag hade en bild på igår, kollade på den i Sickla igår och den ser bra ut. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0