Fan, aldrig blir det bra.

Var till Strömma Outlet igår och köpte ett överkast från Gripsholm, det blev det sandfärgade, eller ja, det är kanske mer åt det gråaktiga hållet.

Iaf så tänkte jag när jag stod där i butiken att "ska man göra sig besväret att kolla igenom det innan man åker hem, så det inte är ngt fel på det som det jämt brukar vara på allt jag köper", men det är 260cm*260cm stort så det fanns inte riktigt någon möjlighet att göra det i den lilla butiken och vafan, man ska väl inte behöva tänka så jämt?

När vi kom hem och hängde upp det på ballen för vädring (luktade "nytt", stark lukt) så såg jag att det var fullt med skitfläckar på baksidan, den sidan man har ner mot sängkläderna. Såg ut som att någon trampat på det och/eller dragit det i golvet. Antingen har två av följande ting hänt; de har använt det som visningsexemplar och sen lagt tillbaks det i påsen för försäljning (blä! så gör man inte!) eller någon kund har tagit ut det ur förpackningen och dragit det i golvet, sen har personalen lagt tillbaks det i påsen för försäljning utan att bry sig om att kolla ifall det var oskadat eller inte. Båda alternativen är lika illa. SÅ SATANS IRRITERANDE ATT BEHÖVA ÅKA TILLBAKS HELA VÄGEN FÖR ATT BYTA DET! Det hade ju lätt kunnat undvikas om butiken hade varit lite mer uppmärksam/smart! Tänkte först att jag kanske kunde tvätta det så går fläckarna säkert bort men det ska man ju inte behöva göra det första man gör, dessutom så kanske det tappar form/färg då och så slits det i onödan + att det är jättestort och tungt så det kanske inte ens går in i vår tvättmaskin. Så tillbaks till Strömma idag igen...

Det går trööögt med pluggandet, så mkt som ska göras, jag får ångest bara av att titta på alla sidor jag ska läsa och uppgifter som ska lösas. När jag känner mig stressad över hur mkt det är som ska vara klart till på Söndag så känns det extra motigt att börja ta tag i det. Men det är så dumt, för den logiska delen av min hjärna vet ju att ju snabbare jag kommer igång desto större chans att jag blir klar med allt utan att behöva stressa (och någon gång måste jag ju ändå göra det). Den delen som har övertaget just nu vill -inte- lyssna på den logiska delen...

Nu ska jag och Ada ut på promis, skogen eller kanske promenadvägarna för lite hundmötesträning (som inte alls går speciellt bra...). :S

Ang. kurser så kom jag på igår att Ada antagligen snart ska börja löpa igen, vet inte när det blir då hon bara har löpt en gång innan, kanske dumt att anmäla henne till ngn kurs i nuläget för då måste vi ju kanske avstå från minst tre tillfällen av kursen. :(

Har inte dykt upp något på Nackas hemsida om hundrastgården de mailade mig om förra veckan. Hoppas det kommer mer info snart, snart, snart!


Finare och blankare i verkligheten.





Kommentarer
Postat av: m

Hej! F.. vad allt är trasligt ibland el. hur?

Jag har precis pratat på Msn med Riti o. de har träffat mamma o. co. o. visat runt lite i Tallin. Allt ok. med mamma o. övriga också. har prtat i telefonen m. mamma. Hoppas att plugget fixar sig o. överkastet. Har själv prövat o. skicka efter via Josefssons nu. Hoppas att det är ok. överkastet därifr. M

2008-08-20 @ 18:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0