Helg snart, skööönt.

Ska försöka bli klar med mina inl.uppg. idag så jag får helgen fri.

Har gjort klart alla uträkningar och läst alla sidor för den här veckan i FINKA och ska bara renskriva min inl.uppg. för den kursen.

Sen ska jag ta tag i RoB och försöka göra klart andra delen (den svåra) av den inlämningen, KONTERING, min ickefavorit, det är så osammanhängande fortfarande, ologiskt och snurrigt. Bara en stor härva av konton, debet och kredit. Sen har jag det där JÄTTESTORA "Praktikfall 1" att göra klart också. Hjälp, det kommer äta upp min hjärna! Men jag måste nog traggla mig igenom det, för det är nog väldigt lärorikt...

Konstigt, jag trodde FINKA skulle vara en svår och lite trist kurs, men den är logisk och rätt lätt för det mesta (matte, olika uträkningar), hittills. RoB däremot är precis som jag trodde att den skulle vara; krånglig! Synd att FINKA bara är på 50p och den andra på 100p. Vore lättare om det var tvärttom.

Ska ta ut Ada på en promis nu och sen äta ngt. Jag har noll fantasi när det gäller maträtter just nu (alltid) så det blir väl typ hårdbröd, sill och vatten, kanske kaffe och morotskaka också... :S Hälsosam kost. Verkligen.

Snart kommer R hem också, vi ska åka till E o B sen och hämta en stor sylthink till Adas mat som E hade tagit hem från sitt jobb.



Kommentarer
Postat av: Linda

Hittade hit via Frallasidan så jag tyckte det var läge att lämna ett tassavtryck :)



Ursnyggt sängöverkast du köpt :) En snygg grå färg. Men synd med fläckarna. Och vad är oddsen att du får två täcken med fläckar? Trist :(



Ada är sååsöt. Jag väntar själv på en liten. Håll tummarna att det födds en liten flicka om en veckas tid.



Mvh Linda med rottisarna

2008-08-24 @ 13:00:57
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0