Vaknade 05.46, ena örat värkte.

Nu har jag lyckats få en öroninflammation också, jag förstår varför små barn som får det gallskriker, det gör ont som fan.

Vaknade av värken i örat och jag tog en stor Ipren men det blev inte så mkt bättre av det, läste på nätet om öroninflammation och det stod att man ska dra i sig nässpray och ligga i högläge så det gjorde jag, lyckades till slut somna om och vid 10.00, när jag vaknade igen, hade värken försvunnit men jag hör inget på örat. Om jag rapar eller hickar gör det ont som fan i trummhinnan.

Snart kanske jag dör och förvandlas till en zombie, en epidemi sprider sig och hela jorden går under? Hoppas det.

Igår var vi på The Dark Knight. 2½ timme film var liiite jobbigt då jag mest satt o försökte kväva hostattackerna jag fick hela tiden, kliade o kändes torrt i halsen så jag var tvungen att dricka upp all dricka o äta nästan alla popcorn för att få stopp på kliandet. När filmen var över hade jag -ganska- ont i magen.

Filmen var bra men inte superbra, Heath Ledger var dock underbar som Jokern. :) Synd att han inte kommer medverka i fler filmer. :(

Ada var ensam hemma och jag tror att det gick bra, som vanligt. Hon såg nyvaken och förvånad ut när vi kom hem men blev skitglad o hoppade runt när vi släppte ut henne ur sovrummet. :)

Snart ska vi åka o handla mat med M, som faktiskt kom och erbjöd sig att ta med oss när han skulle till affären. Kors i taket!

Ikväll ska vi nog göra pizza med räkor, färska champinjoner, mozarella och halloumi som blev över från lunchen. Hoppas det blir bra. Sen har vi massor av filmer vi inte har sett än och det här vädret är ju perfekt för filmtittande så minst en blir det iaf.


Snart ett år sedan vi åkte o hämtade lilla skrynkliga Ada.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0