Snart helg igen.

Den här veckan har varit ganska lugn, har gjort lite varje dag på det plugg jag har att göra den här veckan, så nu när jag inte har massor kvar att göra i slutet av veckan känns det som att jag har missat något...

Var nyss ute med Ada i skogen och hon var jätteduktig på att komma på inkallning. Snabb som en raket när jag visslade. Studsade över blåbärsriset som en liten bumbibjörn. :)

Vissa dagar är hon sååå duktig och vissa dagar får man lust att krypa ner under täcket och glömma bort att man har hund... Idag är iaf. en bra dag.

R funderar på att byta bruksbil, sälja Ford Ficusen och köpa en ny Peugeot 107 eller en Citroën C1, det är ju ungefär samma bil men lite skillnad i pris och så. Det skulle bli hälften så dyrt med bil då, drar hälften så mkt bensin och skatten är bara en fjärdedel av Ficusens. Försäkringen blir också billigare. Och service, däck och annat förbrukningsmaterial kostar inte heller så mkt som för Ficusen.

Problemet är bara hur man ska göra sig av med Ficusen, ska man lägga ut på Blocket, byta in (känns som ett dåligt alternativ) eller försöka lura på R´s pappa den? Det var ju en dum bil att köpa från första början men jag hoppas att R har lärt sig en läxa nu. Han ångrar iaf att han köpte den.

Nu ska jag försöka göra klart Exceluppgifterna och läsa klart kapitlen i ekonomiboken. Och dricka KAFFE. Espressomaskinen är fortfarande ett av mina bästa köp här i livet. ♥



 


Ett av dom första korten jag tog på Ada, i bilen hem från Gbg.



Första dagen hemma i Sthlm, trött efter den långa bilresan.




Kommentarer
Postat av: Nicklas

Jag kan ta Forden :)

2008-02-21 @ 20:44:23
Postat av: Storasyster

Ja, hit med 85 000 kr så är den din! Du får dom stora häftiga fälgarna som kostade 10 000 kr med på köpet. ;) Och så är ju bromsarna nyss bytta för 10 000 kr också så du tjänar ju 20 000 kr. Repan som jag gjorde för ett tag sen bjuder jag på. Slå till redan idag!

2008-02-22 @ 10:22:42
URL: http://adaosara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0