Gå slingan idag igen? Regn?

Ska ta ut Adaktusson på en promis, får se om vi går hela slingan idag igen, igår gick vi, ensamma (R sov och M öppnade inte dörren), hela rundan o kom hem runt 21.00, tog väl ca en timme. Hon var pigg som attan o sprang före o rejsade när hon var lös. När det är sånt här väder, lite mulet o gråkallt, då är hon i sin bästa form. När det är varmt orkar hon knappt gå ner till bussen o vända.

R var på livräddningskurs igår, det var tydligen intressant och han var impad av brandmannen. Skönt, då behöver man inte oroa sig för att han ska stå helt handfallen om det händer ngt.

Kommer nog börja regna närsomhelst nu, ser väldigt grått ut, kanske tar en tur upp till utsiktsberget istället, kolla om vi ser vart det brann. Man såg inget från elljusspåret igår.

Måste fylla min mobil också, handla mjölk, smör och lite annat. Jag har tagit ner cykeln till gården nu och gjort ren den, pumpat däcken (som nästan var helt fulla trots att den stått på ballen hela vintern!) och smort upp kedjan så med cykeln går det på nolltid att ta sig till centrum. :)

Börjat lyssna på ljudböcker, aldrig gjort förut, eller jo, en har jag hört, Bröderna Lejonhjärta på kasett när jag var liten, och så alla Tintinband förståss, som jag lyssnade på när jag skulle sova... Men det här är första gången jag lyssnar på vanliga romaner, föredrar nog att läsa men det är lite kul med variation. Man kan ju göra manikyr på sig själv eller hunden under tiden. :)


Gullunge...



Kommentarer
Postat av: Linnéa

jag lyssnar på ljudböcker varje kväll när jag ska sova. har du tips på nån bra?

2008-06-12 @ 23:59:06
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0