Nu ska den bort!!

Lämnade Focusen på verkstan imorse, nu ringde de R o sa att det är en ny grej som är trasig, Lambdasonden, skulle kosta 2700kr men blir 2000kr på försäkringen... Sååå trött på den där bilen och på Fordverkstan, de är så otrevliga och man känner inte speciellt stort förtroende för dem. Men nu ska den bort, den kommer ju inte sluta gå sönder så det blir billigare i längden att sälja den och skaffa en ny bil.

Ada var lös i skogen hos Stormy igår, hon är så duktig när hon går med på ridturen, lyssnar bättre på mig när jag sitter på hästryggen än annars, jag sa "sitt, stanna" och hon satte sig bakom Stormy tittade med stooora ögon upp mot mig och satt kvar fastän vi började röra oss ifrån henne, sen kom hon springandes i lagom takt o höll bra avstånd när jag ropade på henne. :)

Fick plocka två fästingar på henne sen, en liten vuxen och en pytteliten nymf. Första fästingarna för henne, och dom hade redan bitit sig fast! Snabba som attan.

När vi kom hem badade jag Ada med "Etriderm" och eftersom det luktade sumpråtta från avloppet var jag tvungen att rensa det, det var bara en månad sedan jag rensade det men det såg ut som att vi födde upp en grudgebäbis där nere, MASSOR av sörjigt hår som blockerade vattenlåset och samlade upp all skit som rinner ner där, inte undra på att det luktade. :S Men nu är det renare än rent och stinker inte längre. Hoppas att det dröjer länge innan jag behöver demontera det igen. Jag försöker ju borsta igenom håret och sortera bort alla lösa hår från det som sitter kvar på skallen innan jag duschar men ändå samlas det massor i avloppet, konstigt att jag fortfarande har något hår kvar.

Snart midsommar också, kul! Vi ska grilla av D´s lax och äta jordgubbstårta som mamma ska göra. E sa något om en potatisgratäng också.... Lääängtar! Äta är ju bland det bästa som finns!

Jo just det ja, det har jag inte skrivit här, jag har börjat äta fisk och skaldjur, låg och funderade en natt på det och tänkte att "varför inte, jag skulle kunna tänka mig att fiska upp en fisk, döda den och rensa den själv, då kan jag ju likagärna börja äta det igen när jag tänker så." Har nog blivit barbarisk på gamla dar, det kanske är Ada som har påverkat mig...?


Självklart så glömde jag fota Ada igår, här är en bild från i våras när hon var med hos Stormy.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0