Uppe med tuppen.

Idag tyckte Ada att det var dags att gå upp vid 7-tiden istf vid 8 som vi brukar... Hon vägrade sova o satte sig på mattan redo att gå ut så jag hade inget annat val än att hoppa upp ur sängen.

Väl ute i trapphuset fick jag en otrevlig överaskning, någons VIDRIGA hund har skitit precis framför entredörren igen, INOMHUS! En yta på ungefär 4kvadratdecimeter var full av små äckliga kletiga skitkluttar. Jag misstänker att det är "Gubben med taxen" (skulle även kunna vara "Grannarna med monsterhundarna") som har lämnat dem där, alltså inte tillverkat dem men låtit bli att ta upp dem efter sin ÄCKLIGA hund . De låg där när jag gick ut och de låg där när jag kom tillbaks, så jag antar att de fortfarande ligger där... Av erfarenhet vet jag att de tillslut försvinner, jag vet inte om det är den skyldige som tar bort det eller någon annan som inte orkar se eländet, men den som torkar bort det brukar inte vara så noggrann så vår entré ser rätt vidrig ut, utsmetade bajsspår lite här o där, och luktar illa gör det också... Fast det har vi nog till stor del "Piss-Bengt" att tacka för...

VAD UNDERBART DET ÄR ATT BO I LÄGENHET! OCH VILKA TREVLIGA, FRÄSCHA, UNDERBARA GRANNAR JAG HAR!

Ser ut att bli bra väder idag med, kallt men soligt. Ada kan se fram emot en lång (i tid, kanske inte i meter) lunchpromis i skogen.

R är hos doktorn nu och röntgar halsen, hoppas att de hittar vad de ska och att han får komma vidare sen till operation eller ngt som fixar problemet för gott, JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ ATT BO IHOP MED NÅGON SOM ÄTER LÅNGSAMMARE ÄN EN SNIGEL... Fyra år i snigelfart är påfrestande.

Igår såg vi Änglagård, idag kanske vi ser 2:an. Gottfrid är helt klart favoriten. Skaffar jag någonsin en till liten frallabulle så ska han heta Gottfrid!

Tänk att få stå och ropa på sina små glin: "Aaaaaaaadaaaaaaaa, Gooooottfriiiiiiiiiiid!" :)




Ge mig ett hus långt bort från närmsta granne, ge mig det HÄR:


www.fastighetsbyran.se/gateway.asp?action=objTips&webbnr=1021-1523



Nu har R röntgat halsen och de sa att allt såg normalt ut. Men det har de ju sagt förut (för ngt år sedan) och när de tittade på dom röntgenbilderna igen, vid förra undersökningen, sa dom ju att det inte alls såg normalt ut, matstrupen såg ut som ett timglas! Så jag vet inte om det går att lita på dagens resultat...
 
Han ska iaf tillbaks till Ersta den 25/3 för en ph- och tryckmätning. Dels ska dom köra ner en 4mm-slang genom näsan ner i matstrupen o se om hans tryck där är ok, att matstrupen jobbar som den ska. Sen ska de sätta fast en 2mm-slang med tillhörande dosa i matstrupen som han ska ha i ett dygn, hemma, o sen åka tillbaks o ta bort den o se om hans ph-värde är normalt, att det inte läcker upp magsyra till halsen.

Jag förstår inte hur de ska göra med den där dosan, ska han ha en dosa bakom örat/hängandes runt halsen/i fickan med en påkopplad slang som sticker ut ur näsan/munnen i ETT DYGN? Eller hur fungerar det? Vart ska slangen sticka ut?! Hur ska dom få den att sitta kvar?! Det blir spännande att se...


Kommentarer
Postat av: ANNA

Där kan man snacka grannfritt iaf =)

2008-03-05 @ 21:45:50
URL: http://jernpiller.blogg.se
Postat av: Sara

Ja, grannfritt var ordet! Fan vad härligt det vore! :)

2008-03-06 @ 09:59:07
URL: http://adaosara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0