Fullt upp.

I fredags kom mamma, pappa,Freddan o Johanna. Jag o R fick två inneboende o E o B fick också två. Vi tog det rätt lugnt första dagen, spelade Xbox och tog en tur till KK, kollade bla. på Hööks men där hittade jag bara en "resevattenflaska" till Ada o inget av det andra jag behövde.

Lördagen var en lååång dag, först var vi till Sickla o jag hittade efterlängtade höst/vinter-ridhandskar (svårt att hitta rätt storlek, har så långa fingrar) och tre par trosor med frallor på (Kappahl). Köpte ett grått nattlinne (storlek S) med samma motiv (utan att prova först) men det var GIGANTISKT och föll nästan av mig för det hade så stor halsringning, det fick mamma ta, henne passade det bra på. :)



Ett par grå och två par mörkbruna, synd att det var så mörk bakgrund, de bruna syns ju knappt..:(

Sen när vi var klara i Sickla åkte vi hem, R o pappa fixade den jäkla diskmaskinsslangen som var för kort (var tvungna att skarva den med rör o slang för att den skulle räcka fram. TACK PAPPA FÖR HJÄLPEN! Sååååå skönt att det är klart nu.

När fixet var klart tog mamma o pappa Ada o åkte till E o B, vi åkte till Grönan med F o J. Det var säkert 7 år sen jag var där senast så det var kul att gå dit igen. Freddan var GALEN o skulle åka alla läskiga grejjer som uppskjut o fritt fall. Jag tyckte att bergodalbanan var nog hemsk så jag stod över de värsta grejjerna. Konstigt nog så var npg slänggungorna det värsta jag åkte för det blev man så snrrig o illamående av, ska hålla mig ifrån karuseller som snurrar i fortsättningen. R tyckte att det var superläskigt att åka flygande mattan så han åkte inga fler snabba grejjer än den.

Förutom karusellåkande så hann vi med att äta mat, sockervadd, glass o kaffe, spela på olika hjul o spel, vinna en stooor pingu o se en massa folk man kände igen, typ Tommy Körberg, D´s äckliga X som var där med en annan karl, en rolig gubbe som varit med i "Rent Hus" och nån unge som är med i Teliareklamen. Vädret var toppen så det fanns inte mkt att klaga på den dagen. Jättekul att se Freddan så glad också, som ett barn på julafton! :)

Igår åkte Freddan o Johanna hem tidigt, vi andra åkte till Saltsjöbaden o gick promis i skogen med B som guide, gör jag aldrig mer om! Han lurade ut oss i värsta snårskogen med fästingar o skit. Men han blev förlåten sen när han bjöd på lunch på Saltsjöbadens GK. Åt Chevrésallad med valnötter, GOTT! Ada var också med vid matbordet o knaprade knäckebröd och åt glass. :) Sen turistade vi lite uppe vid observatoriet och åkte hem.

Idag ska jag jobba med projektarbetet i FEK B och läsa en massa i kommunikationsboken.

På Onsdag ska jag, R o M besöka J för första gången tillsammans sedan olyckan, ska bli KUL! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0