Längsta promisen någonsin o INGEN rävskabb.

Vetten ringde igår, blodprovet var negativt, såklart, ingen rävskabb på Adaktusson inte. Så nu ska jag se om utslagen kommer tillbaks när jag slutar med antibiotikan, då ringer jag Nacka så får dom göra en biopsi, åker inte tillbaks till Saltis, på det stället sätter jag inte min fot igen.

Vi var till Glasbrukssjön igår och Ada badade o lekte i vattnet. :) Lyckades få med det på kort också, ifall någon är intresserad av att se en badande liten griseknoe. Idag är hon spak iaf, för jag tog en annan väg hem, den var i längsta laget, jag råkade gå fel så den blev längre än vad jag hade tänkt mig. Fick bära på henne lite då o då för hon bara la sig ner o vilade hela tiden på slutet, får köpa barnvagn åt henne...











Tog Mustangen o åkte till Mazda o Audi igår också, men Mazda var riktigt kass o sitta i, stanhårda platta säten fastän bilen var dyyyyr o deras SUV kunde man inte få automat på, den klarade inte utsläppsreglerna då.. What?! O försäljargubben var sur o verkade inte alls vilja hjälpa till... Audi är dyyyra bilar men inte speciellt bra, roliga eller speciella på något sätt, kostar typ mer än en BMW också men man får ju mindre bil för pengarna så varför köpa en sådan?

Efter den misslyckade biljakten köpte vi två nya stolar + dynor till ballen så nu vill vi ha bra väder så man kan använda dem. Jysk har verkligen världens sämsta service och verkar lida av ständig personalbrist, kanske därför de är så billiga? Vi köpte iaf stolar och dynor där men sen när vi kom hem och packade upp stolarna så ramlade det av stora bitar av plast på ena stolen och den andra var sönderskrapad o full av hack på flera ställen, såg begagnad ut fastän den hade varit inplastad ut så det var bara o hiva in skiten i bilen igen o åka tillbaks... SUUUURT! Fick byta båda stolarna fast hon som jobbade där undrade om vi hade slängt stolen i marken för den hade ju inte sett ut så när hon hade hämtat den på lagret! "Ehh, nej, när jag tog av plasten ramlade stolen isär, det var väl plasten som höll ihop den..." Varför skulle jag slänga en stol i marken o sen åka tillbaks o klaga?! O den andra var ju skrapig o full med hack, skulle jag ha gjort det också? Inte mitt fel att de misshandlar möblerna på lagret så folk får åka tillbaks o reklamera...

Dynorna var på rea (grönrutiga på framsidan men jag vände på dem), jag ville ha mörkblå utan mönster men de var såklart slut både i Sickla o på Värmdö.. Så det som fanns att välja på var gröna utan mönster för 200 eller de rutiga vi köpte för 100, givet val.




Inte speciellt snyggt med plaststolar, skulle hellre ha trä, men de är de enda som klarar av att stå på ballen året runt utan skydd. När man sedan köper hus får man köpa "riktiga" utemöbler. De här duger bra att ha på ballen iaf, MYCKET skönare att sitta i än de vi har lånat av E o B i flera år, såna där vita stapelbara, helgjutna plaststolar som "alla" har...

Kasst väder idag, blåsigt och kallt. Hoppas det ordnar till sig snart...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0