Inte fått ngt. gjort.

Föga förvånande så har jag inte fått ngt skolarbete gjort idag, än. Har lyssnat ljudbok och myst med Ada som absolut ska sitta i knät framför datorn, hon väger över 11kg så det är som att ha en stor sten i famnen.

Funderat en massa på vart jag ska gå för att klippa håret, det måste göras snart för det är odrägligt långt och trassligt. Ska ta av iaf. 10-15cm. Det är så jobbigt att tvätta och få torrt när det är såhär långt, tjockt och tungt.


Trassel som ska BORT, kolla vilken härva med hår där i spegeln!

Var hos Stormy igår, åkte ut tidigt för jag hade tänkt rida med Marianne och en ny medis, de dök inte upp så jag stressade dit i onödan. :S Höll på att köra rakt in i baken på en buss som stod bakom en kurva för att jag hade så bråttom, riskerade liv och lem och så fick jag rida ut ensam iaf. Bättre lycka nästa gång kanske. :)

Var bra ridväder, lagom kallt och disigt så det var inte så jättemycket folk ute som man riskerade att krocka med. Stormy var pigg och glad, red med sporrar och det var helt ok.

I lördags var vi i Gubbängen och åt mat med R´s mormor och morfar. D målade av en bild jag tagit på Ada och han är duktig. :) Ada skötte sig jättebra under middagen men hon tog på sig uppgiften att städa golven i lägenheten med jämna mellanrum och två gånger fick jag plocka bort vassa trätandpetare ur munnen på henne. LIVSFARLIGA HUND!

Nu REGNAR det, som vanligt.

Måste försöka ta tag i Marknadsföringsboken nu. Har lite över 20 sidor kvar av de 80 vi ska ha läst till på Söndag, sen har jag massor av arbete kvar på Marknadsplanen, en diskussions- och en inlämningsuppgift kvar för den här veckan.

Måste ringa till Electrolux Home om min j*vla espressomaskin (Krups XP7200) som har börjat krångla (sprutar ut vatten istf. espresso, är full med kaffe och sörja inuti)... *suck* Det blir -alltid- problem med allt man köper. Har bara haft den i 16 månader och redan är det fel på den, tur att Krups har en garanti på 24 månader iaf, om de jäklas på affären så kan man ju visa upp garantilappen och slippa mer bråk, förhoppningsvis, det gäller att vara förberedd. Sådana där försäljare brukar vara riktigt hala och ovänliga ibland. :S


Vad svårt det var att ta kort på sitt eget hår, nu syns trasslet i spegeln lite bättre, kanske. :)










Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, du har nog rätt att ditt hår behöver lite finputs denna gång. Jaså, Ada hon är damsugare överallt!

Så D gjorde en bild av henne. Skulle vilja se!

Här i Säter har vi suttit framför datorn o. fixat resan. Nu är det klart att vi åker 17-24.12.

Va, skönt att få lämna Svedala en stund o. bara vara,njuta...Må så gott o. plugga på. M

2008-11-10 @ 19:25:29
Postat av: Erika&Doris

Jag hade oxå bredbandsbolaget förut när jag hade fast bredband och dom var bra.. Funderar på 3 oxå, vi har dom på mobilerna och det är iaf kanon! Ha en bra dag!

2008-11-11 @ 13:32:31
URL: http://erika.sjoo.googlepages.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0