Snart hem igen!

Bara en dag kvar här i Dalarna. Snart hem till R och köra med honom igen. ;)

Kasst väder idag, vaknade mitt i natten av att det ösregnade (världens mest oisolerade rum så det var som att sova i en plåtburk), var iskallt på rummet så jag var tvungen att gå upp ochch ta på mig fleecemorgonrocken och sen lägga mig o sova i den.

Freddan kommer och hälsar på här i Säter idag, vi var hem till honom igår, jag och mamma. Man det måste ha blivit något missförstånd mellan honom och modern för vi kom mitt i hans och Johannas inplanerade myskväll och förstörde. :( Inte meningen! Bättre kommunikation och planering nästa gång!

Var in och kollade på koppel och halsband (McLeather) på Djurmagazinet igår, men det var inte lika skönt att hålla i som det var snyggt. Jag gillar inte mitt läderkoppel men jag har inte hittat något som är mer bekvämt att hålla i än det, ännu. Jag kanske inte är en koppelperson helt enkelt? Hade jag haft mer koll på min gris skulle hon få gå lös hela tiden. :)

Har börjat klickerträna hundmöten, det lilla jag har provat har funkat väldigt bra. :) Hoppas att det fortsätter så. Lekte med klickern inomhus igår och det är så kul att se Ada kråma sig och prova olika positioner för att få klicket och gurkbiten (gurka är tyligen sååååå gott, tur det då det är en av sakerna jag kan ge utan att behöva vara orolig för en allergisk reaktion). Igår försökte jag få henne att rulla runt men det sitter långt inne, hon gillar inte att hamna på rygg och undviker de rörelserna. Några gånger sprattlade hon så hon kom runt iaf. fast jag vet inte om hon hörde klicket och fattade att det var bra, för hon blir så förvånad varje gång hon rullar över.

Nu ska jag skriva klart mina inlämningsuppgifter, de skall lämnas imorgon.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0