Stackars R.

Han mådde pyton igår efter att vi hade ätit, det vi åt var tikka masala (från burk) gjord på quorn och så ris till det. Jag mådde hur bra som helst, och gör det fortfarande, men han spydde som en gris och hade jätteont i magen. Han sprang hela natten fram och tillbaks till toan. :S Mår bättre idag men inte helt bra. Hoppas att det inte är något som smittar. Jag avskyr att vara magsjuk. Men det borde vara något med maten han inte fixade, för det var efter att han ätit som han började må dåligt.

Appropå smitta, när jag gick ut från porten med Ada för någon dag sedan så kom det en svart unghund som bor här i husen bredvid oss framspringande med en matte som skrek "stopp, stopp, stopp!" springandes efter, jag trodde det var hunden hon skrek åt men det verkar som att det var oss hon menade, för när hon kom fram så sa hon att hunden har kennelhosta och det vore ju dumt om Ada blev smittad!

Öronen höll på att trilla av mig när jag hörde vad hon sa men jag sa bara "Jaha" och skyndade mig därifrån för jag vill inte ha en sjuk hund. Nu i efterhand så fattar jag inte hur man kan vara så jävla dum och oansvarig så man låter en hund som har en smittsam sjukdom springa LÖS utan att man har koll på den och kan kalla in den om det kommer andra hundar. Hur fan tänker man då??!!

Dessutom satt den och pissade på det nyplanterade gräset precis utanför porten (där MÅNGA verkar låta sina hundar pissa eftersom det är sönderfrätt på flera ställen, det är bara döda stora gula fläckar av gräs där och det ser HEMSKT ut) innan den rusade mot oss.

Jag hatar att jag blir så paff och kommer av mig när det händer sådana här saker för hade jag inte blivit det så hade jag självklart sagt åt henne hur jävla dumt det hon gör är, både det med att ha hunden lös när den är sjuk och att rasta den på nyplanterat gräs som ligger mitt inne i bostadsområdet (där det tom. finns skyltar uppsatta om att man INTE ska rasta hundar).

Alltså, folk är så jävla konstiga, jag förstår inte vad de tänker med, OM de ens tänker.

Nu ska jag ta ut Fis-Adaktusson i skogen så hon får springa av sig lite.








Kommentarer
Postat av: m

Hej! du har så rätt, varför inte ha hunden kopplad hela tiden. Vad tänker vissa människor med?

Inte är det knoppen där uppe...

Hoppas allt är bra med R o. Ada nu då!?

M

2008-10-29 @ 16:22:00
Postat av: Sara

Jorå, allt är bra med Ada, fast inkubationstiden är tydligen 4-10 dagar så det är väl inte säkert än att hon klarade sig från att bli smittad.



R är också bättre, han lät piggare när jag talade med honom nyss. :)

2008-10-29 @ 17:20:19
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kennelhosta är inte att leka med. Hoppas hon klarar sig frisk. Vi hade det på våra huskys, inge roligt alls.

2008-10-29 @ 18:59:11
Postat av: Sara

Johanna:



Nej, jag har hört att det inte är någon trevlig sjukdom, men aldrig upplevt den i verkligheten, hoppas att vi slipper det också!



Allt bra med Zotis nu?



2008-10-30 @ 09:49:36
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, med Zotis är det bara bra! Vi har börjat träffa en del hundar (missade ju en hel del sånt när hann hade skabben, så han är väldigt osäker med andra hundar han inte känner). Men det går jättebra, vi tränar på :)

2008-10-30 @ 10:25:56
URL: http://zotis.blogg.se/
Postat av: Sara

Johanna:



Åh, vad synd att vi inte bor närmare varandra, då kunde Zotis och Ada få umgås en massa för hon behöver också träna på att umgås med andra hundar, hon är väldigt osäker när det gäller hundmöten. :(

2008-10-30 @ 15:03:56
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0