Tandis nyss.

Kom hem från tandläkaren för ett tag sedan. Fan vad bra det är att gå till Folktandvården! Jag har ju sett hur det kan se ut om man går till en oseriös privattandläkare. Den privattandläkare jag följde med till var tandläkaren från helvetet, han hade mottagning i sitt, eller var det kanske hans mormors, vardagsrum! Tänk dig ett riktigt gammalt tantrum, massor av prylar (prydnadssaker, möbler, massor av bråte i kartonger och påsar) damm i mängder, en autoklav som var ihoptejpad och hade en brun sörja som rann över den. Mitt i skiten står en tandläkarstol. Det låter som en skräckfilm men det är verklighet. Eller var verklighet, hoppas jag, jag anmälde såklart skiten till Miljö och Hälsa.

Jag hade iaf inga hål eller tandsten, det såg rent och fint ut, pyttelite inflammation i tandköttet på ett ställe men inget annat som var fel. Röntgenapparaten krånglade och jag är nog självlysande nu för det blev många misslyckade bilder tagna innan de lyckades laga apparaten. Hade en fläck på framsidan av en av "huggtänderna" (fläcken dök upp i somras) som turligt nog bara var en missfärgning, den kunde de putsa bort. Jag som var säker på att det var ett hål, satan vad skönt att det inte var det!

Jag avskyr att laga tänder, slarvade en del med tandborstningen när jag var yngre och det blev några hål. Har bättrat mig betydligt och kör tom. med tandtråd, tandstickor och fluortabletter nuförtiden. :D Eltandborsten bör nog få ta åt sig en del av äran för den rena munnen, den är sååå bra, man känner att tänderna är helt polerade och skinande rena efter att man kört med den, så har jag aldrig känt efter att ha borstat med vanlig tandborste. Om jag blir tvungen att använda vanlig tandborste känner jag mig skitig i munnen när jag är färdigborstad, spelar ingen roll hur mkt jag borstar, känns aldrig rent. Var det något jag saknade när vi var i Tyskland i somras så var det eltandborsten. Eltandborste är en riktigt bra investering!! Köp en BRA sådan om du inte redan har en. Kostar en slant men superbilligt om man tänker på hur mycket pengar och smärta man bespar sig!

Ikväll är det Håkan på tv, kl 21.00 på Ettan! MÅSTE SES!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0