Gah, det går så trögt.

Skolan känns så himla seg o trist o trög. Inte alls lust att göra ngt i någon av kurserna. Men jag MÅSTE ju. Det tar emot.

Ada har slutat löpa, äntligen! Så nu ska jag väl snart våga ha henne lös igen, det kommer hon uppskatta. Hon älskar ju att springa lös o fnatta runt, snabbt snabbt.

Provade stolar på IKEA men ingen var jättebra. De som var ok kostade runt 2600kr och det är mer än vad jag är beredd att lägga. Sökandet efter den perfekta stolen går vidare...

Ska köpa ett reflexhalsband till Ada, har hittat en lysgul modell jag gillar, från Hurtta, såg det i Kungens Kurva på en affär. Det är smart för det har ett plastspänne (samma typ som finns på ridhjälmar) man lätt knäpper ihop och sen sitter det en spärr som gör att spännet inte kan gå upp av sig själv och det har dubbla ringar, en på varje sida av spännet så ifall det skulle gå sönder så kommer inte hunden loss iaf. :)


Så ser det ut. Gäller bara att hitta rätt storlek till bruttan, får ta henne med till affären och prova.

Hittade ingen tillbringare på IKEA, hade sett en modell jag ville ha och den var såklart slut. :S Typiskt. Får ta det nästa gång vi åker dit. Den är smart, för det finns en grej i mitten av tillbringaren man lägger in i frysen och så håller sig vattnet/saften kall sen utan att man behöver en massa is som smälter och gör saften blaskig. :)



Köpte en klicker som jag har börjat använda men Ada kopplar inte godiset och klicket än, hon undrar bara vad det är som låter så konstigt och ser jätteförvirrad ut när det klickar till. :) Men snart så fattar hon nog. Köpte även en rund, röd blinkgrej man sätter på kopplet eller i halsbandet, den är super, man ser den på lååångt håll. Billig livförsäkring. Bäst att köpa på sig lite reflexprodukter nu när det börjar bli mörkt ute.


Det är två lampor som blinkar i den, syns bara en på bilden men ska vara en på höger sida också.

Regnstället från Hööks fick jag såklart lämna tillbaks men de hade slutat sälja den modellen och den nya modellen kunde de inte ge mig för den hade högre pris (dålig stil, inte mitt fel att de slutat sälja den modellen jag hade köpt, som dessutom gick sönder) då skulle jag få lägga till 350kr på de 500kr jag redan betalt, så jag tog pengarna och gick. Kunde de väl ha bjudit på, jag var ju missnöjd redan eftersom jag fick lov att åka tillbaks med det trasiga stället och nu är jag regnställslös och ännu mer missnöjd... Får börja om min jakt på regnställ, JOBBIGT! Behöver ha ett ganska omgående också då det oftast regnar när jag är i stallet och vi inte har tillgång till ridhus. :S

Måste äta ngt idag. Mår allmänt illa o är bara slö, slapp och likgiltig så jag har inte orkat ta tag i dagens lunch. Jag lär ju inte bli piggare av att inte äta men det är så trist att försöka komma på vad man ska äta varje dag.

Man tycker att R skulle kunna göra mat ngn. av veckans alla dagar men "Nej, deeet gååår inte för du äter ju inte kött!" När jag påpekar att han alltid äter det jag gör, som inte är kött, så är ju det en heeelt annan sak. Jasså, hur då?

Spela tvspel är tydligen väldigt viktigt, viktigare än mat. Viktigare än att bjuda tillbaks. "Men jag kan ju köpa sushi, eller pizza?" Eh, nej, jag vill inte leva på skräpmat ditt lata fanskap, ansträng dig förfan. "Jag kan göra (snabb)nudlar." *suck*

"Sara, du tar väl haaaand om R, gör mat så han har när han kommer hem från jobbet?!" Varför är det ingen som frågar R om han någonsin gör mat till mig? "Nej för du är ju hemma hela dagarna, du har ju all tid i världen." Ja, jag pluggar ju bara på heltid, har en hund att ta hand om + att jag sköter all tvätt och städning så visst, jag har ju verkligen massor av tid och ork att stå och laga mat åt någon som aldrig hjälper till utan bara sätter sig i soffan och spelar tvspel.

Vad trött jag blir. Nu har jag -verkligen- lust att göra mat.






Kommentarer
Postat av: Linnéa

nämen, hmmm, var det där nåt jag skrivit?????

2008-09-18 @ 12:56:24
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0