Film igår, städning idag.

Vi såg "Män som hatar kvinnor" igår kväll. Vi tänkte att det inte var någon rusning till filmen nu när den har gått ett tag på bio och det var en tisdagskväll, så fel vi hade. När vi kom fram och skulle byta biocheckar mot biljetter så fanns det bara platser kvar på rad 1 och 2. Vi fick rätt så centrerade platser på rad 2 men det var ingen bekväm filmupplevelse, jag fick sitta och trycka huvudet bakåt i stolen hela filmen för att ha en chans att se hela duken... Så jag är sådär halvnöjd med filmen, det beror nog till stor del på de usla platserna vi fick. Så går det när man är bio-amatör och inte fattar att man ska boka platser innan man går på bio, även en vanlig tisdagskväll när det enligt internetsidan är 70% lediga platser i salongen precis innan man åker. :S Jag har iaf. stor koll på skådespelarnas hy efter den här upplevelsen, jag kunde räkna varenda por i Peter Habers ansikte och inte visste jag att Michael Nykvist hade så mycket acneärr, alltid lär man sig något nytt! ;)

Jag har ju läst/lyssnat på alla tre böckerna och det är ju alltid bättre med böcker än filmer för man förstår sammanhanget bättre och får fler detaljer. Nu visste jag ju hur hela handlingen skulle vara så det var ju inte speciellt svårt att hänga med, hade iofs. varit roligare om jag inte vetat vad som skulle hända hela tiden. R har ju såklart inte läst böckerna och blev positivt överraskad av filmen och ffa. handlingen. Jag vet inte vad han hade förväntat sig?

Har städat badrummet idag då R påpekade att det var dammigt, jag är ju hemma hela jäkla dagarna så det finns ingen anledning att låta den förfalla. Nu glänser det där inne och luktar skitäckligt, använde "sanitetsrent" som tar bort ALL SKIT man kan tänka sig, kalk och annat som sitter fast i badkar, handfat, på kaklet osv. Tur att jag använde handskar annars hade jag nog inte haft någon hud kvar på händerna.

Vad kan man mer hitta på idag? Tvättade gjorde jag igår. Får ta en lååång promenad med Ada. Det kan vi behöva båda två. Men det är så svårt att klä sig rätt i det här vädret, det ser iskallt ut när man tittar ut genom fönstret, grått, inte en tillstymmelse till sol. Sen när man har gått ett tag så blir man skitsvettig för man har så mycket kläder på sig, man plockar av mössan och öppnar jackan men då är det redan för sent, då är man redan svettig och blir blöt och kall istället, så man drar ihop jackan och tar på mössan igen och börjar svettas som en gris och tappar all motivation att gå vidare. Jag längtar till sommaren då man bara kan vara, slippa ta på sig ett oändligt antal lager av (funktions-)kläder som bara är i vägen och ändå inte hjälper till med att värma/transportera bort fukt...

Nu: äta något, på med alla kläder och ut med monstret.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0