Frallaträff idag och underbart väder!

Massor av frallor (över 30 st?) med tillhörande folk på träffen. Ada var lite (MYCKET) avvaktande och fräste åt de hundar som kom för nära men blev ändå jagad av vissa som var ettrigare än henne.

Jag tyckte inte att det var så kul idag. :S Kändes lite meningslöst att bara stå där och se dum ut med en hund som inte ville leka med de andra...

Vädret var helt underbart iaf, stålande solsken, för varmt med jacka så den åkte direkt ner i väskan, borde ha lämnat den i bilen. Tur att jag var duktig och kletade SPF 30 i hela fejset innan vi åkte, det är jag väldigt tacksam för nu. Solen tog bra ändå. Fräknarna börjar visa sig! :D Fikade lite när vi hade gått rundan med hundarna, men fan vilken usel planering med cafét, det tog R över 30 minuter att få två latte och glassar!!! Hur lång kö som helst och världens segaste personal. Nästa gång blir det eget ta-med-fika!

Åkte till E o B och hackade asfalt efter träffen. Satt i solen där också, Ada var lös och sprang mellan solen och skuggan hela tiden. Skönt för henne! Grannarnas schäfer var också lös ett tag och Ada är verkligen livrädd för den. Hon skrek rakt ut, riktiga avgrundsvrål, gälla och panikslagna, när han bara ville nosa lite försiktigt på henne. Jag fattar inte varför hon är så rädd för just Schäfrar?! Hon fattade inte att han var snäll och bara nyfiken, hon kunde inte se bortom hans Schäfer-utsida. Tråkigt. Han har verkligen lugnat ner sig (inte så valpig och sprättig längre) och är genomsnäll och go. :(

Imorgon blir det stallet på Ingarö. Hoppas jag får lite ridsällskap så kanske vi kan ta en långtur i solen, som förhoppningsvis strålar imorgon också. :)


Tjuren Färdinand på frallaträff, vid fikat efteråt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0