FYND från grovsopsrummet!

Igår var jag och R till grovsopsrummet och lämnade en stor kartong, det kom en man med en träbänk som jag tyckte såg så fin ut och jag funderade på om jag skulle fråga om jag fick ta den istf. att de skulle slänga den. Men när jag stod och funderade på om jag skulle våga mig fram eller ej så bara släppte han ner den på asfalten utanför soprummet (jag tänkte att ok nu är den förstörd så skit i den) och vi gick till centrum istället och handlade. På vägen hem gick jag iaf. förbi och kollade om bänken fanns kvar och om den hade överlevt fallet. Det hade den och jag fick ta hem den för "sopvakten". :D

Den är av superbra kvalité (överlevde ju fallet ner på asfalten med bara några små skrapmärken, säg den IKEA-möbel som skulle klara det) och kommer bli så fin när den har fått ny färg och ny stoppning+nytt tyg på sittdynan!! Jag älskar gamla möbler!! Den kommer passa superbra ihop med möblerna jag fick från mormor som nu står i Säter, det är ungefär samma stil. Enda som är fel med bänken är att den är lagad/limmad på en av krusidullerna på ena sidan, men med slipning+ färg så är det inget som kommer märkas. VAD KUL med ett litet projekt! Det kommer bli såååå bra! Hade den varit hel hade jag nog struntat i att måla den, bara fixat nytt tyg och stoppning, för det är ju snyggt när det är original och slitet, men lagningen ser hemsk ut och det fattas en liten bit trä där också.


Kommer bli så fin när den är fixad! Locket går att lyfta på och man kan förvara saker under sitsen. :)



Blä vad skitig den är! Behöver en rejäl tvätt!




Kommentarer
Postat av: Anonym

och du klagar på mig/P

2009-04-23 @ 14:28:51
Postat av: LillaFröken

oj vilket klipp. jag tror den blir superfin!

2009-04-23 @ 21:09:31
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: m

vilken tid i v-ås m. hundutställningen? M

2009-04-24 @ 05:55:47
Postat av: Sara

Mamma: Frallorna börjar gå 09.00, det är 42 stycken anmälda. Domaren bedömer 20-25 hundar i timmen. :D Sugen på att åka dit och kolla?

2009-04-24 @ 09:41:20
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0