Hemma.

Det var jättekul i Gnesta!

Kräftskiva, snaps, öl, grillat, cider, drinkar, hundar, folk, fästingar, bark och mossa i en salig blandning. Ada fann sin inre vildhund och ylade för första gången någonsin (?). Hon tog på sig uppgiften att sitta vaktpost vid staketet på altanen, spanade ner från berget mot vägen och morrade/skällde/grymtade och ylade när det åkte/gick förbi obehöriga personer. Hon tuktade även sin chihuahua-kompis, fick två fästingar och tog årets första riktiga dopp.

M blev askalas och tappade (såklart) sin sprillans nya/fina/dyra mobil på berget så den gick i tre delar, antastade alla upptagna fruntimmer på festen och stod sedan och kräktes och ojade sig utanför vår stuga ett bra tag innan vi fick honom i säng.

Jag ramlade framstupa ner för berget första kvällen, berodde på en blandning av mörker, ovana och snaps, slog upp knä/hand/fot och sabbade mina älsklingsleggings. :( Men jag lyckades på något mirakulöst sätt rädda ciderburken jag höll i handen från att spillas ut...

R pimplade mest öl hela tiden, åt cheezballs och tog det lugnt.

J bröt benet, igen, när han försökte simma efter några varma timmar nere vid stranden. Han fick åka in och gipsas och var sen tillbaks hos oss lagom till grillningen.

Nu har jag varit på jobbet, där det fortf. är sjukt mkt att göra och skulle helst gå och sova nu, jag är sååå trött, men jag måste laga mat att ha med till jobbet imorgon, gå ut med Ada och fixa lite annat så det dröjer nog innan jag kommer i säng.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0