Ada är FÖR pigg.

Hon är svår att hålla lugn. Vill busa, rejsa, hoppa och skutta, jag har fullt sjå att hålla henne på mattan. Galna hund! Men bra att hon inte har ont längre.

Igår satte jag på henne tratten (sköterskan hos vetten sa att det var JÄTTEVIKTIGT ATT HON HAR DEN PÅ, speciellt på natten!) inför natten (runt klockan 22.30) och guuuud vad hon pep och ojade sig. Hon gav sig aldrig så till slut somnade jag och R trots hennes vackra godnattsång. :S Klockan 01.00 vaknade jag av att hon satt och pep, ja hon satt, hon vägrar lägga sig ned när hon har tratten på skallen. Då hade hon suttit upp och pipit i 2 ½  timmar. Så jag plockade av trattjäkeln, det är ju djurplågeri att inte låta hunden sova. Hon når iaf inte sitt sår, verkar det som. Hon har börjat intressera sig för det mer och mer, eller, inte själva såret, det verkar hon inte ens veta om att det finns där men hon tvättar kaffebönan och insidan av bakbenen. Antagligen är det blod, sårvätska och sörja från operationen som sitter kvar där, fastän jag har svabbat av henne lite. Har studerat hennes stil och det verkar omöjligt för henne att komma åt såret då det börjar en bit upp på magen. Ibland är det en fördel att ha ett "missfoster", som vissa kallar bulldoggarna, hennes fysik fungerar som en naturlig tratt. :D

Var i Kungens Kurva i helgen, Ada var hos E o B, som gärna ville låna henne. E gillar att gå på lååånga (långsamma) promenader och Ada är ju perfekt för det ändamålet eftersom hon älskar att vara ute och tar låång tid på sig när hon undersöker varje grässtrå längs vägen (om hon har möjlighet). Vi provkörde en Toyota Yaris och var in på Rusta + IKEA en sväng. På Rusta hittade jag skrivarpapper och jättefina present-/förvaringsaskar med rosor och pioner på, bara 49kr för ett trepack! Vilket fynd! På IKEA köpte vi fyra djupa tallrikar, en diskborste med sugpropp, en rosa pizzaskärare, en bläckfisk att hänga tvätt på (funderade på om jag borde ha köpt två, en extra att ge till mamma, men jag visste inte om hon forttfarande behövde en), en schysst plast-tillbringare med lock (eller två sådana köpte jag, en till mamma också så hon kan slänga den gamla, röda, äckliga), fyra måttanpassade tyglådor att ha längst ner i hyllan EXPEDIT (som vi fick av M nu när han ska flytta) och en praktisk, hopfällbar och lätt väska som kan komma väl till pass tex. när man är ute och reser.

Nu ska jag och odjuret gå ut en sväng och se om det kommer något bajs idag, igår kom det inget. :( Men hon har ätit bra (och även druckit lite) både igår och idag så idag borde magen komma igång på henne igen. :D


Sötis!! Här kan man se att såret börjar en bit upp på magen.


Lådorna, de är tom. mönstrade inuti. Så fina!


IKEA-grejerna.


Väskan ihopfälld.


Den ser lite klen ut men jag provdrog rätt hårt i den innan köpet och materialet är slitstarkt. ;)


Man packar ihop den i sig själv genom att vända ut och in på den och dra igen den där grå dragkedjan man ser här på bilden. I utfällt läge fungerar den som ett vanligt ytterfack. Smart! :)

Märks det att jag har tråkigt på dagarna eller? Kan ju inte gå på promenad eller så nu när Ada är invalido. Men har man inget att göra får man hitta på saker som behöver göras. Tex. städa bokhyllan, som jag gjorde idag. :D

Jo, mamma, Ada kanske kommer och hälsar på några veckor sen när jag börjar jobba, så hon får återhämta sig rejält innan hon börjar åka kollektivtrafik och träffa sina nya hundvänner på jobbet. R tyckte inte att det var en bra idé att åka och lämna henne hos E o B på mornarna innan jobbet...






Kommentarer
Postat av: jenny

hon e en blandis mellan chihuahua, papillon och spets =)

2009-02-18 @ 15:25:14
URL: http://vofflan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ojojoj vilka fina boxar/lådor :) Ett kap verkligen :)

2009-02-20 @ 16:24:12
Postat av: Lalisen

Ursäkta, missade mitt namn...

2009-02-20 @ 16:24:46
URL: http://lalisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0