Blir bättre och bättre.

Ada blir bara piggare och piggare. Så skönt. :)

De ringde från Nacka Djurklinik nyss, där hon opererades, och frågade om allt var bra med Ada, de sa att hon hade fått dropp igår och att det är därför hon kanske inte känner sig så törstig. Jag blir glad för sådana där små detaljer, saker företag inte måste göra men gör ändå. Pluspoäng! Smart av dem också, det skapar ju en massa goodwill och är så enkelt och billigt att genomföra. :)

Ada är så söt, ibland är hon den mest envisa och jäkliga varelsen på hela planeten men oftast är de grejer hon gör söta små saker som man bara blir glad av. Tex idag när jag såg att hon började undersöka sin mage/insidan av bakbenen lite (hon är rädd för tratten och slipper ha den när jag är med henne och övervakar). Puttade bort hennes huvud därifrån, hämtade bomullsrondeller med lite ljummet vatten på och då lägger hon sig ner på sidan och vänder upp magen åt mig. Precis som att hon kan läsa tankar. Så sööööt! Tvättade ytterst försiktigt runt såret (inte precis runt det utan en bit ifrån) och på bakbenen. Hon verkade uppskatta det och det kanske får bort en del av den där äckliga lukten. :S Jag är väldigt känslig för lukter...


Känsliga läsare varnas, här kommer några bilder på stackas magen:














Väldigt rent och fint, såret har bara vätskat pyttelite.
:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0