Dörr, lurendrejeri, hundkurs.

Jag har bokat tid med ett företag som installerar säkerhetsdörrar, "Secor" heter de och de tillhör "Dalockoncernen", alltså dörrtillverkaren. Det kommer ut en gubbe någon dag och mäter vår dörröppning, visar färgprover och skriver "kontrakt" med mig.

Skönt att det äntligen blir av, vi har ju funderat i några år på detta.

Hade nästan bestämt mig för att ett lokalt företag skulle få sätta in en Dalocdörr men när jag talade med Secor sa de att det företaget inte hade licens, utbildning eller var auktoriserade att sätta in dörrarna. Bättre då att låta Secor göra det, de är tom. en hundring billigare än den lokala gubben (som jag tyckte var billig)!!

Vi får ett annat lås nu också än vad vi skulle ha fått av den lokala firman. Istället för ett "ASSA" blir det ett "Dorma". Skulle vara lite bättre kvalitet och har 5st nycklar istället för 3st som ASSA-låset. :D Det här företaget verkar tusen gånger mer seriöst också, mailat den lokala firman flera gånger men får aldrig svar, lämnade meddelande på deras telefonsvarare men ingen ringde upp, jag ringde dem igen häromdagen och då svarade de och jag fick lite info men leveranstiden var på 8 veckor för deras lager på dörrar var slut, tur det, kanske ödet, så slapp jag köpa dörr av dem. De verkade iaf. inte så intresserade av att sälja en dörr till mig...

R´s mormor och morfar som bor i Gubbängen hade fått påringning av "Anticimex" för ngn. vecka sedan. Det var några typer som plingade på och sa att de kom från Anticimex, de behövde gå in i lägenheten för det hade varit en vattenläcka i huset. R´s mormor sa att de inte hade fått någon information av husvärden om det och vägrade släppa in dem, sedan kontaktade de husvärden och det hade inte varit någon vattenläcka i huset. Jävla typer som försöker lura gamla pensionärer på det där viset! En jäkla tur att de inte släppte in dem, man vet aldrig vad som hade hänt då, i bästa fall hade de bara blivit av med värdesaker och pengar, i värsta fall hade de kanske blivit hotade och misshandlade...

Jag har hört mig för lite om hundkurs för mig och Ada, vi ska ev. gå på kurs ute på Ingarö i Maj. Vardagslydnad. KUL!! :) Senare kanske man kan gå någon spårkurs också, vore kul! Och Ada älskar att gå och grymta med trynet i marken hela tiden så hon skulle nog också uppskatta det väldigt mycket.

Nu ska vi ut på en kissrunda. Bäst att stålsätta sig, damen är pigg och helt galen, drar som en gris på promenaderna. Ska bli skönt när man kan börja släppa henne och så långpromenader igen.





Kommentarer
Postat av: Johanna

Roligt med hundkurs! Vi går ju vardagslydnad nu, ill gärna gå fortsättningen oxå, men blir lite mycket pengar då den börjar direkt när denna slutar.. tänkte träna lite spår med z oxå, mamma får hjälpa mig. hon tävlade i apportering och spår med sina goldisar hon hade förut, så han kan det bra. är nog bra aktiviering!

2009-02-24 @ 20:16:55
URL: http://zotis.blogg.se/
Postat av: Fru Siljesvärd

du verkar alltid så sjukt insatt i saker du ska köpa eller skaffa. allt från kaffemaskiner till dörrar. jag blir lite avis för jag är en skitsamma-ta-första-bästa-för-jag-pallar-inte-bry-mig-människa.

2009-02-25 @ 01:03:08
Postat av: Linda

Kul med kurs. Jag och Klumpen här hemma börjar valpkurs idag :)



Vad läskigt med de där typerna som ringde på dörren. Tur att mormor och morfar inte släppte in dem. Kunde slutat illa.



Kramar

2009-02-25 @ 09:46:26
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0