Första dagen på nya året.

R är krasslig, Ada är pigg och glad som vanligt, jag har åkt på värsta kärringförkylningen och går runt och nyser hela tiden. Kom precis hem från en promenad, kallt ute idag, 6,5 minus. Ovanligt för att vara här. Ada trivs verkligen i sitt nya täcke, det är varmt och sitter helt ok, hon får lite skav på frambenen, det är det enda negativa. Så hon ser lite skabbig ut där, hårlösa symmetriska fläckar.

När vi var ut på promis igår på dagen träffade vi en dam och en borderterriertik ute i skogen, hon undrade om Ada ville leka och det brukar hon alltid vilja så jag släppte henne. Men maken till dryg hund har jag aldrig sett, den jagade Ada runt runt med blottade tänder och försökte hela tiden bita henne över nacken (kanske hon ville åt Adas rosa reflexhalsband), Ada är så snäll och fattar ju ingenting utan sprang bara runt och snurrade omkring så jag fick dra loss den där jäkla hunden från henne och gå därifrån.

På kvällen tog vi det lugnt, åt gravad lax med potatis och hovmästarsås, drack cola, spelade tv-spel och kollade film (bla. Miami Vice-filmen, som faktiskt var bra) på projektorn. Vid 12-slaget stod vi på M´s balkong och tittade, Ada satt i min famn och kollade på fyrverkerier, först ute på balkongen och sen inne i M´s kök, hon bryr sig inte speciellt mkt om dem, blir inte ett dugg rädd. Hon hittade en pappgrej på köksgolvet som hon började leka med fastän det small och blixtrade precis utanför fönstret, skönt att ha en så cool hund. :D

Idag ska vi vila, göra potatisgratäng och lax. Blir mkt. lax nuförtiden. Ada ska få börja äta laxolja också, måste bara hitta en olja som är både bra, överkomlig i pris och går lätt att få tag på häromkring. Har kollat på Oliver Petfoods olja, Standardts, Kronch, Salmopet och några andra. Olivers är ju billigast, men då måste man beställa för över 300kr för att få det fraktfritt och det står ingenting om hur stora nivåer av de olika fettsorterna den innehåller så jag kanske struntar i den. De zooaffärer jag har varit in och letat på hittills har inte haft några oljor kvar hemma och de flesta har ju ändå bara små snordyra flaskor av Salmopet. Någon som har några tips på vilken olja man borde välja och vart man lätt kan hitta den?

Vi var i Forum igår och jag såg en kamera på Media Markt som såg helknasig ut, jag fattade inte hur man skulle använda den, den var pytteliten, mindre än på bilden, och jättekonstig, såg ut som att den var tillverkad på 1800-talet.


Konstig, eller hur?

Jag köpte två cerat på Lindex för ett tag sedan, de såg smarriga ut men fy f'*n vad värdelösa de är! Jag provde dem igår och var väldigt förväntansfull för de luktade såååå gott! Men de la sig som stearin på läpparna. Som en stel äcklig hinna, inte ett dugg återfuktande, de sämsta jag någonsin använt, sjukt att de ens tar in och säljer dem på Lindex. De åker i sopkorgen för de går inte att använda, synd att jag inte har kvittot kvar, då hade jag lämnat tillbaks dem och krävt pengarna tillbaka.


KÖP INTE!


Min motvilliga fotomodell i sitt mysiga täcke, dålig och mörk bild, jag vet, men man ser ju iaf hur täcket ser ut...

Dags att börja med maten nu.



Kommentarer
Postat av: Linda

Angående olja... du kan ju köpa kallpressad linfröolja eller vilken olja du vill ha, för hästar och ge Ada. Samma innehåll bara större dunk.

Krafft vet jag har en B-vitaminolja. 5 liter för under 200:- Kolla i hästaffärerna :)



Krya på dig.



Kramar

2009-01-01 @ 19:02:34
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0