Söndag.

Var i stallet idag och jisses vad jag frös!! Hade täckbyxor och tjocka vantar, öronmuffar, långkallingar, fleecetröja och allt möjligt men jag var iskall när jag klev av hästen. Händerna var helt stelfrusna och jag kunde knappt få av sadel, träns och benskydd. Antar att det är så många gamlingar känner sig, för jämnan, kraftlösa och stela i händerna. Stackars dom!

Kusebusan var inte sitt vanliga jag idag, hon la sig ner i hagen och låg och såg nästan död ut ett tag när jag mockade innan ridturen, utsträckt på sidan. Sen snubblade hon en massa när jag red, blev en rejäl vurpa och drog mulen i marken precis innan vi kom hem till stallet, så hon blödde från två ställen, pyttesmå sår. Hon har problem med magen och mår dåligt av och an. Stackars liten. :( Hoppas att det blir bra snart eller att de åker till vetten med henne och att h*n kan se vad som är fel.

Imorgon och på Tisdag är R ledig, får se om han orkar hitta på ngt då eller om han ska ligga hemma och sova hela dagen då också. :S

Nu ska jag dricka kaffe och äta digestivekex. Blir nog en film eller två också, som vanligt. :D


Säter, mycket hundar att klappa på där.

Va?! Jag, gilla döskallar?! Inte då!
;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0