Andra arbetsdagen avklarad.

Nu är vi hemma efter dag 2 på jobbet. Ada är trött, det kan jag förstå då hon varken ätit eller druckit idag, hon vägrar! Hon vill inte dricka på jobbet, jag antar att hon är rädd att hennes boxerkompis har druckit ur skålen och fisförnäm som hon är så vill hon inte dricka ur samma skål som andra hundar har varit och slaskat i, hon är likadan på hundkursen, men där fattar hon iaf att den skål vi har med oss är ok.

Gick bra på jobbet, jag har fakturerat och skrivit följesedlar och servicesedlar. Det kommer in så mycket kameror hela tiden så det tar aldrig slut, finns hela tiden nya som ska skrivas in. Hoppas att vi kommer ikapp snart, de har ju varit överbelastade där ett tag så det har släpat efter och det är världens röra på skrivborden. Men min förhoppning är att vi snart ska komma ikapp och sen kunna börja röja alla pappersberg som finns på varenda liten plan yta i vår lilla kontorsdel. Jag gillar inte oreda, och nu är det kaos på skrivborden. :S Jag är über-bra på ordning och reda så det ska nog lösa sig till slut, men det kliar i fingrarna, svårt att inte få ta tag i det på en gång.

Hundarna har varit lite bättre idag, de har legat och vilat bredvid varandra en kort stund idag, så det går framåt, men emellanåt är de så odrägligt jobbiga (så jag får rå-ångest och det känns som att de kommer säga att jag inte kommer kunna ha med Ada längre), boxern är på Ada hela tiden och hon tycker visst att det är skitskoj att ha någon att leka med. De leker verkligen bra tillsammans också, Ada klappar honom i ansiktet med tassarna, ligger på sida och brottas med  hans huvud, sitter på rumpan och boxar honom med framtassarna. Så bra har hon aldrig lekt med någon annan. Det är ju på både gott och ont då de inte ska leka inomhus pga att det är så trångt..

Nu ska vi åka och rösta och sen handla mat. Ada får stanna hemma i den svala lägenheten och vila upp sig.





Kommentarer
Postat av: M

ja, det kommer nog att lugna ner sig för Ada så småningom. De måste ju få lära känna varandra riktigt först. Varm är det! Puh!! Ha det bra :-) M

2009-06-01 @ 18:08:42
Postat av: Linnéa

vad kul att ada kan vara med på ditt jobb. hur kommer det sig?

2009-06-01 @ 21:54:33
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Erika

Vad bra att det går bra! Förstår att det är lite drygt med boxern.. Vi har två boxer-hanar i vänkretsen och båda är lika dryga. Man bli nästan lite rädd när dom börjar härja på, tur att frallorna är tåliga iaf! Men Doris är INTE så förtjust i dom. Ha det! Kramis

2009-06-03 @ 13:48:29
URL: http://erika.sjoo.googlepages.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0