Ny vecka.

I Lördags var mamma och pappa här och lämnade Ada, hon såg större ut än jag mindes henne, ändå har det bara gått två veckor sedan vi sist sågs. Jag börjar verkligen bli senil...

Tog en tur till Drottningholm men det var dåligt väder och slaskigt på marken. Det gör sig bättre på sommaren, får åka dit då igen. Sen åt vi pizza och fikade. Skulle hälsa på E o B men de var inte hemma, ringde och frågade vart de var och de var i Forum Nacka. Media Markt hade 20% rabatt på alla TV-apparater så farsan och R åkte dit och handlade en till min fader som var i behov av en ny och har letat "rätt tv till rätt pris" i mååånga månader. Bra att de kom ner med Ada just den här helgen och att E o B inte var hemma när vi åkte dit så vi var tvungna att ringa dem och fick nys om rean, det kanske var ödet, eller bara väldigt lyckliga omständigheter?  :D

Igår var jag till stallet och red, jag fick rida ut själv då mitt ridsällskap hade en kompis med sig som skulle titta på henne när hon red. Fick veta att hon ska ha barn i Augusti, tvillingar! Hade jag aldrig kunnat ana om de inte hade sagt något om det, det syns inte på henne alls. Märkligt. Kusen var pigg och glad och vädret var ok, så det var en bra ridtur. När jag var klar i stallet åkte jag till Coop Forum och handlade lite nödvändigheter men jag borde ha tagit med mig mer pengar för jag såg en massa andra nödvändiga saker där som jag borde ha köpt. Korkad som jag är så hade jag bara med mig en hundring... :S Får åka dit igen under veckan. Eller så tar jag med kortet nästa gång jag ska till stallet...

Idag ska jag och Adaktusson ta en skogspromenad och hon ska få springa lös och busa av sig lite. Sen ska jag gå till centrum och fixa lite grejer. Bla. handla askorbinsyra för jag tror att fröken Adaktusson har fått en släng av UVI. :( Ska prova med askorbinsyran, det har funkat tidigare när hon haft känning av UVI. Blir det inte bättre får vi ringa vetten men det får bli sista utvägen för jag vill inte stoppa i henne en massa antibiotika om jag verkligen inte måste. Hon har tillräckligt dåligt immunförsvar som det är... Svamp på framtassarna som vi håller på att behandla nu t.ex. :S

Jag hittar inte de laddbara batterierna!! Jag har letat överallt efter dem men jag fattar inte vart de har tagit vägen, jag har för mig att jag använde dem i den förra bärbara CD-spelaren, den som vi slängde. Men jag kan vä inte ha slängt batterierna också?! Så korkad är väl inte ens jag, och jag tror att vi ska ha 4 st, men jag har rotat igenom varenda låda och fack i kylen, varenda apparat som drivs av batterier, jag hittar inget av de uppladdningsbara batterierna. Har jag slängt dem allihop? Kan jag väl inte ha gjort? Förresten så slänger jag alla batterier i en burk i köket och den har vi inte tömt på jättelänge och där låg de inte heller. Så de måste ligga någonstans i lägenheten. R trodde att de satt i X-box-kontrollerna men det gjorde de inte. Han kanske har fler idéer om var de kan finnas, får fråga när han kommer hem. Han kan inte köpa nya från jobbet heller för de har inte fått in det nya märket ännu. Det verkar ta väldigt lång tid för dem att komma in...

Jag måste byta tangentbord, det här som lyser blått är helt värdelöst, knapparna sitter på fel ställen så jag stavar fel hela tiden och så är tangenterna stumma och hemska så jag får ont i fingertopparna efter bara någon minuts skrivande. :/


Våldsamma statyer.


Mer hemskheter, de säger att "det var bättre förr", verkar inte som det va?


Ada var mest intresserad av att lukta på andra hundars kiss, som vanligt. Hon är inte speciellt kulturell den där jycken.


Guld!


Det stod vakter här och där. Här har en lyckats nästla sig in i det nedre högra hörnet av fotot.


Det är fint med alla skulpturer och statyer. Hade jag en trädgård skulle jag fylla den med sånt!


Den här stackaren hade brutit snorren, men allt går att laga med superlim!


R såg nöjd ut, han skulle ju snart få åka hem igen.


Ada fick en ny tröja i välkommen-hem-present, R säger att hon ser ut som en humla i den. Jag köpte först en röd/svart som var superfin men när jag provade den på Ada var den lite för liten (stlk 40) och då fanns det bara gul/svart kvar i rätt storlek (stlk 45). :S Färgen ser konstig ut på den här bilden, jag var tvungen att ljusa upp den för den var så mörk men då blev färgen på tröjan konstig istället. När jag ljusade upp bilden såg jag att pappa fanns med på den också, han ligger på golvet och tar skydd bakom Ada, han verkar lida av en enorm kameraskräck.


Här är den röd/svarta, jag gillade den bättre men den var ju tyvärr lite för tajt. :(








Kommentarer
Postat av: Linda

Äntligen en uppdatering ;)



Jag tycker Ada ser ut som en mkt söt Humla i sin gul/svarta tröja :)

Jag har ju lovat bilder på Heffa i sina täcke... tror det kommer i dagarna hehe :)

2009-03-17 @ 07:13:18
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0