Hundkursen, tillfälle 3.

Nu har vi gått 3:e gången av 5. Idag var det stekhett ute på träningsplatsen. Men jag hade en blöt liten handduk virad runt halsen på Ada så det gick rätt bra ändå, på slutet var hon outhärdligt varm, trots flera pauser mellan momenten vi tränade. Då ville hon bara springa in i skuggan och lägga sig.

Vi tränade "sitt kvar" med störning. Alla hundarna var duktiga och satt lösa på rad, måste ha sett kul ut med typ 12 hundar av olika raser sittandes ensamma i en rad med sina hussar och mattar fem meter framför dem. :D

Kylhalsbandet
jag köpte lämnade jag tillbaks, det blev sjukt stort när det var uppblött och gick knappt att få igen när jag satte det runt halsen på Ada, ändå var det för hundar med halsar mellan 35-45cm. Adas hals är typ 36cm. Dessutom blev det som en trekant i formen när man satte ihop det i ändarna och det klämde på Adas hals + att det blev extremt tungt, stort och otympligt så det var helt oanvändbart. Jag ska ev skicka efter ett från bamsesbollar istället, den modellen verkar mycket bättre i formen. Han inte sett den i butik så jag blir nog tvungen att beställa från dem. Fast nu när jag har jobb kanske jag borde investera i ett kyltäcke istället, det gör nog mer nytta än en liten scarf...

Fick en väldigt tråkig nyhet berättad för mig per telefon idag. Min ridkompis i gamla stallet har förlorat sin Frieser "Z" (som jag lånade när jag och mamma var ute och red). Han dog i natt av tarmvred, han blev op. på Ulltuna men klarade inte natten. :(

Nu ska jag göra laxpaj.

Hoppas att du fick en bra Mors Dag idag mamma! Synd att vi bor så långt bort så vi inte kunde vara med. Men nästa helg kommer vi iaf. upp och hälsar på!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Hua! Tarmvred är inte att leka med :( ridskolans bästa häst fick kolik som övergick i tarmvred. vet var 3 timmar bort så det var riktigt hemskt. gick inte att få in han i transport eller nånting :S jag är glad att jag slapp se honom. han slog sönder sig själv helt och hållet av smärta..

inte många som klarar operation vad jag hört.

Tråkigt! :(

2009-05-31 @ 21:00:03
URL: http://zotis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va ledsamt att han dog Z, fin häst! Visst hade väl Orfeus tarmvred osså när C o. E var t. Strömsholm ? Han klarade det.. Jag hade en fin dag, helt o.k.

Visst är det synd m. avståndet t. dig. Vad göra?!

Må så gott o. ha det bra imorgon på jobbet. Hoppas Ada o. boxern sköter sig. M

2009-05-31 @ 21:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0