Idag har vi jobbat.

Jobbat och slitit. Ada har haft det jobbigast tror jag. Hon har blivit uppvaktad hela dagen av sin nya hundkompis, en boxerhane på 1år. Jobbigt för henne att inte få vara ifred och jobbigt för oss att passa på hundarna hela tiden, men det blir väl bättre med tiden, det var stor skillnad på "stök-nivån" om man jämför den första timmen med den sista så det verkar ju lovande iaf.

Min hjärna är stekt, överhettad och full av ny information. Jag har suttit hela dagen framför en MAC-dator (nytt för mig) och registrerat in nyinkomna kameror och objektiv i systemet (supernoggrant och pilligt arbete, allt med kameran och objektiven/tillbehören skall reggas och allt har konstiga namn/nummer). Har även gjort några fakturor (i Visma SPCS) skrivit följesedlar, kontantnotor, postpaketlappar, mailat, svarat i telefon m.m. Shit, vad mycket olika grejer det blev när man radade upp dem sådär, inte undra på att jag är dötrött!

Ja, jobbet är alltså som administrativ assistent på ett kameraserviceföretag, en auktoriserad Nikon-verkstad. Den enda i Sverige tror jag att det är. Så nu kommer jag snart vara värsta kameranörden och veta vad alla delarna på en Nikon-kamera heter på fackspråk, typ "jaha, har din EL-ENe3 gått sönder".

Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla tv (läs: sova) med R, jag är så trött så det ska bli skööööönt.






Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis Sara! Vad roligt för dig! =) Hoppas du trivs och vad bra att du kan ha Ada med dig! KRAM!!

2009-05-30 @ 14:01:59
URL: http://pluppelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0